Podjetniški inkubator Kočevje že zadnjih deset let uspešno pomaga mladim podjetnikom pri predstavitvi njihovih poslovnih idej. Skozi organizacijo startup vikendov, tekmovanj in hekatonov smo pridobili bogate izkušnje, ki so nam omogočile, da podjetnikom nudimo dragocene povratne informacije in mentorstvo. Naši dogodki so postali ključni za razvoj inovativnih idej in omogočanja nadaljnje širitve na trgu. Osnova vsake dobre podjetniške zgodbe pa je dober pitch.
Pitch je kratka predstavitev, ki podjetniku omogoča, da predstavi svojo poslovno idejo potencialnim investitorjem, partnerjem ali strankam. Ključ do uspešnega pitcha je jasnost, jedrnatost in prepričljivost. V praksi imajo tako potencialni kot obstoječi podjetniki nemalokrat veliko težavo, kako artikulirati bistvo njihove poslovne ideje. A zato smo tukaj podporne inštitucije za podjetnike, kjer pomagamo podjetnikom s strokovnim znanjem za izboljšanje nagovora in predstavitve njihove poslovne ideje.
Elevator pitch je kratka, 1-minutna predstavitev, ki jo lahko podaš v dvigalu. Namenjena je vzbujanju zanimanja in pridobivanju nadaljnje priložnosti za pogovor. Ključ je v tem, da v zelo kratkem času predstaviš bistvo svoje ideje.
Pitch za investitorje je podrobnejša predstavitev, ki vključuje poslovni model, tržno analizo, finančne projekcije in ekipo. Cilj je pridobiti finančna sredstva, zato je pomembno, da investitorjem pokažeš, kako boš ustvaril vrednost in dosegel rast.
Pitch za stranke je osredotočen na vrednost, ki jo izdelek ali storitev prinaša strankam. Poudarek je na reševanju problemov in koristih za uporabnika, kar pomaga prepričati stranke, da je tvoj izdelek ali storitev prava izbira za njih.
Skozi prakso se je na inkubatorju uveljavil model 5-minutnega pitcha in še enkrat toliko časa za vprašanja komisije.
Izvedbo pitcha lahko razdelimo na obliko izvedbe, kjer delimo na predstavitev v živo in predstavitev v obliki videa. Kot podporne vizualne elemente, t.i. »pitch deck« pa si bomo ogledali, kakšne so razlike glede na obliko in cilj predstavitve. V Sloveniji še ni ustaljena praksa, da je prezentacija prilagojena namenu, ampak imamo navadno isto prezentacijo za vse priložnosti.
Predstavitev v živo je klasična oblika pitcha, kjer podjetnik osebno predstavi svojo idejo. Pomembna je dobra retorika, samozavest in interakcija s publiko. Ustna predstavitev omogoča neposreden stik z občinstvom, kar lahko poveča vpliv sporočila, hkrati pa podjetnik tudi spremlja odzive publike.
Video pitch je predstavitev v obliki videa, ki omogoča širšo distribucijo in doseganje večjega občinstva. Ključna je vizualna privlačnost in jasnost sporočila. Video pitch je še posebej uporaben v digitalni dobi, kjer lahko dosežeš globalno občinstvo.
Pitch deck za prezentacijo je vizualno podprta predstavitev, ki spremlja ustni pitch. Vključuje ključne točke, grafike in slike, ki podpirajo zgodbo. Namenjen je temu, da občinstvu pomaga slediti predstavitvi in si zapomniti ključne informacije.
Pitch deck za izročke je podrobnejši dokument, ki ga investitorji ali partnerji prejmejo po predstavitvi. Vsebuje več informacij, kot so finančni podatki, tržne analize in načrti za prihodnost. Ta dokument omogoča poglobljeno razumevanje poslovne ideje in načrtov.
Pitch deck za pošiljanje je prilagojen dokument, ki ga podjetnik pošlje po e-pošti. Poudarek je na jasnosti in jedrnatosti, saj prejemniki pogosto nimajo veliko časa za branje. Ta oblika pitch decka mora biti dovolj privlačna, da pritegne pozornost in vzbudi zanimanje za nadaljnje pogovore.
Uporaba vitkega okvira za pripravo kvalitetnega pitcha
Vitki okvir (ang. Lean Canvas) je orodje, ki podjetnikom pomaga strukturirati in razviti svoje poslovne ideje na jasen in jedrnat način. Pristop omogoča, da podjetniki hitro identificirajo ključne elemente svojega poslovnega modela in jih učinkovito komunicirajo v pitchu.
Vitki okvir je enostranski poslovni načrt, ki ga je razvil Ash Maurya kot prilagoditev Business Model Canvas (okvir poslovnega modela), ki ga je ustvaril Alex Osterwalder. Vitki okvir se osredotoča na problem-rešitev pristop, kar pomeni, da podjetnikom pomaga bolje razumeti problem, ki ga želijo rešiti, in razviti rešitve, ki jih lahko testirajo in izboljšujejo.
Vitki okvir vključuje naslednje elemente:
Problem: Identifikacija ključnih problemov, ki jih želi podjetje rešiti.
Rešitev: Opis rešitve, ki jo podjetje ponuja za te probleme.
Ključne metrike: Merila uspešnosti, ki jih bo podjetje spremljalo.
Neulovljiva prednost: Edinstvene prednosti, ki jih ima podjetje pred konkurenco.
Kanali: Načini, kako bo podjetje doseglo svoje stranke.
Stranke: Ciljne skupine strank.
Struktura odhodkov: Glavni stroški, povezani z delovanjem podjetja.
Prihodkovni tokovi: Načini, kako bo podjetje ustvarjalo prihodke.
Vitki okvir pomaga podjetnikom strukturirati svoje misli in jasno opredeliti ključne elemente svojega poslovnega modela. To je izjemno koristno pri pripravi pitcha, saj omogoča, da podjetnik hitro in učinkovito predstavi svojo idejo. Tukaj je nekaj načinov, kako vitki okvir prispeva k pripravi kvalitetnega pitcha:
Jasnost in fokus: Vitki okvir pomaga podjetnikom osredotočiti se na najpomembnejše vidike njihovega poslovnega modela. To pomeni, da lahko v pitchu jasno in jedrnato predstavijo problem, rešitev in edinstvene prednosti svojega podjetja.
Strukturiran pristop: Vitki okvir zagotavlja strukturiran pristop k pripravi pitcha. Podjetniki lahko sledijo vnaprej določenim kategorijam, kar jim pomaga zagotoviti, da ne izpustijo nobenega ključnega elementa.
Prilagodljivost: Vitki okvir je prilagodljiv dokument, ki ga lahko podjetniki nenehno posodabljajo in prilagajajo glede na povratne informacije. To pomeni, da lahko pitch nenehno izboljšujejo in prilagajajo glede na potrebe občinstva.
Uporaba pitcha za načrtovanje in izvajanje marketinških aktivnosti
Dobro pripravljen pitch ni le orodje za pridobivanje investicij, temveč je tudi ključnega pomena za načrtovanje in izvajanje marketinških aktivnosti. Pitch lahko služi kot temelj za razvoj celotne marketinške strategije, saj jasno opredeljuje vrednost, ki jo podjetje prinaša, ciljno občinstvo in ključna sporočila. V nadaljevanju je predstavljenih nekaj načinov, kako lahko pitch uporabimo v raznih marketinških aktivnostih.
Načrtovanje marketinške strategije
Pitch pomaga pri oblikovanju marketinške strategije, saj vsebuje ključne informacije o poslovnem modelu, ciljnem trgu in konkurenčnih prednostih. Te informacije so bistvene za določanje marketinških ciljev, izbiro ciljnih tržnih segmentov in oblikovanje sporočil, ki bodo uglašena s ciljno publiko, ki jo želimo nagovoriti. Če pitch poudarja inovativnost in tehnološko naprednost izdelka, bo marketinška strategija vključevala poudarek na teh lastnostih v vseh komunikacijskih kanalih.
Produkcija objav za socialne medije
Pitch lahko služi kot osnova za ustvarjanje vsebin za socialne medije. Ključna sporočila iz pitcha se lahko prilagodijo in uporabijo v objavah, ki pritegnejo pozornost in vzbudijo zanimanje sledilcev. Pitch izpostavlja reševanje specifičnega problema. Tako lahko objave na socialnih medijih vključujejo zgodbe uporabnikov, ki so s pomočjo izdelka rešili ta problem. Prav tako lahko vključujejo vizualne elemente, ki podpirajo ključna sporočila iz pitcha.
Načrtovanje koncepta za promocijski video
Promocijski video je učinkovit način za vizualno predstavitev podjetja – kak problem naslavlja in kako ga rešuje. Video lahko vključuje elemente, kot so predstavitev problema, rešitev in koristi za uporabnike. Pomembno je, da video sledi strukturi pitcha in jasno komunicira vrednost, ki jo podjetje prinaša. Če pitch poudarja hitrost in učinkovitost izdelka, naj bo to jasno prikazano tudi v videu. Na ta način veliko lažje komuniciramo s produkcijsko ekipo, kaj bi radi z videom dosegli. Verjemite, hvaležni vam bodo. Hkrati pa bo končni izdelek veliko bolj podoben tistemu, kar želita oz. potrebujete.
Načrtovanje in vsebina spletne strani
Spletna stran je pogosto prvi stik potencialnih strank s podjetjem, zato je pomembno, da jasno komunicira ključna sporočila. Struktura in vsebina spletne strani naj sledita logiki pitcha, z jasnim poudarkom na vrednosti, ki jo podjetje prinaša, in rešitvah, ki jih ponuja. Kot primer - če pitch izpostavlja enostavnost uporabe izdelka, naj bo to jasno prikazano tudi na spletni strani z enostavno navigacijo in jasnimi prikazi.
Podjetniški inkubator Kočevje je kot del podjetniškega podpornega okolja v zadnjem desetletju postal pomemben steber podpore mladim podjetnikom, ki želijo uspešno predstaviti svoje poslovne ideje. Skozi organizacijo startup vikendov, podjetniških tekmovanj in hekatonov smo pridobili dragocene izkušnje, ki so nam omogočile, da podjetnikom nudimo učinkovito mentorstvo in povratne informacije.
Dobro pripravljen pitch je ključnega pomena ne le za pridobivanje investicij, temveč tudi za načrtovanje in izvajanje marketinških aktivnosti, kot so strategije za socialne medije, promocijski videi in spletne strani.
Uporaba orodij, kot sta idea canvas in vitki okvir, pomaga podjetnikom strukturirati svoje misli in jasno opredeliti ključne elemente poslovnega modela, kar vodi do bolj prepričljivih in učinkovitih pitchov. Naši primeri iz prakse kažejo, da je uspešen pitch rezultat trdega dela, priprav in prilagajanja glede na povratne informacije, kar je ključ do uspeha pri pridobivanju sredstev, partnerjev in strank. S temi orodji in pristopi lahko podjetniki bolje komunicirajo svojo vrednost in dosežejo svoje poslovne cilje.
Polona Šterk, Podjetniški inkubator Kočevje
Vas zanima več o članku ˝Kako pripraviti učinkovit pitch - nasveti in izkušnje˝? Napišite nam vaše vprašanje ali vstopite v kontakt neposredno.
Članki, ki jih dostopate na tej spletni strani so bili pripravljeni na podlagi različnih virov, veljavnih v času priprave besedila. V primeru kasnejših sprememb zakonodaje, sodne ali upravne prakse avtorji in SPOT Svetovanje JV Slovenija ne odgovarjajo za ažurnost oziroma uskladitev besedila s kasnejšimi spremembami.
Povezava do spletne strani evropske kohezijske politike v Sloveniji: https://evropskasredstva.si