Avtor prispevka: Danijela Vukojević Objavljeno: 12. april 2024

Intuicija – skrivno orožje uspešnih podjetnikov

V sodobnem, hitro spreminjajočem se poslovnem svetu, v katerem racionalna analiza in logično sklepanje pogosto prevladujeta, se zdi, da je vrednost intuicije podcenjena. Vendar pa številne zgodbe o uspehu potrjujejo, da je intuitivno odločanje ena od ključnih sestavin pri gradnji uspešnih podjetij in karier. Knjiga “Intuicija in uspeh”, delo dr. Ivana Erende in Alekseja Metelka, ponuja svež pogled na to temo, razkrivajoč, kako globoko lahko intuicija vpliva na odločitvene procese in uspeh v poslovanju.

Intuicija, pogosto imenovana tudi “šesti čut”, je več kot le nagonski odziv ali nenaden preblisk. Je kompleksna sposobnost, ki združuje podzavestno zaznavanje, izkušnje in znanje, omogoča hitrejše odločitve in lahko vodi do inovativnih rešitev, ki logiki morda uidejo. V svetu, v katerem se vsakodnevno sprejema odločitve na podlagi nepopolnih informacij, lahko intuicija pomaga razjasniti pravo pot in zagotoviti prednost pred konkurenco.

Avtorja v knjigi raziskujeta, kako intuicija vpliva na poslovne odločitve, od strategije in inovacij do vodenja in medosebnih odnosov. Prek njunih osebnih zgodb in praktičnih primerov iz poslovnega sveta “Intuicija in uspeh” osvetljuje, kako intuicija prispeva k uspehu, in izziva prevladujočo paradigmo, da so najboljše odločitve vedno rezultat dolgotrajnih analiz.

V tem intervjuju bomo raziskali potovanje avtorjev k razumevanju intuicije, njuno opredelitev intuicije v kontekstu podjetništva in kako intuicija v praksi oblikuje uspešne poslovne strategije. Pogovarjali se bomo tudi o razvoju intuicije, najpogostejših zmotah o intuiciji med podjetniki in prihodnosti intuicije v podjetništvu, še posebej v luči tehnološkega napredka in umetne inteligence.

Z nadaljevanjem branja stopite na fascinantno potovanje v svet, v katerem se znanost sreča z intuicijo, in odkrijte, kako lahko ta pogosto spregledana veščina preoblikuje vaše poslovne odločitve in vodi do neizmernih uspehov.

Kako ste se začeli zanimati za intuicijo in njeno vlogo v podjetništvu?

Aleksej Metelko:

»Moj interes za intuicijo izvira iz otroštva, ko sem nevede začel uporabljati intuitivno delovanje. Spominjam se otroškega prijatelja, ki je znal z izjemno natančnostjo določiti zodiakalni znak ali celo rojstni dan nekoga. Ko sem ga vprašal kako mu to uspe mi je odvrnil, da zgolj s prvo mislijo, ki mu pride na misel. Sam sem se preizkusil v ugotavljanju teže osebe, in ugotovil, da sem bolj uspešen, kadar manj razmišljam in se boljo osredotočim na prve impulze, številke, ki mi pridejo na misel. Še bolj pa, če sem kombiniral analitično ocene in trenutni preblisk. Od nekdaj so me zanimale teme iz mejnih področij znanosti in znanega, o njih sem veliko bral, razmišljal pa tudi pisal. Z napredovanjem v poslovnem svetu, kjer sem pozornost usmerjal v komunikacijo, odnose, prodajo in vodenje, sem iskal znanja in doživljal spoznanja tudi izven tradicionalnih okvirov. Intuicija je bilo eno izmed področij, ki me je še posebej pritegnilo, saj sem opazil, da so bile mnoge moje intuitivne odločitve ključne za uspeh. Čeprav morda neka moja odločitev, vsaj iz razumskega vidika, sprva ni kazala večjih obetov, pa se je skozi čas večinoma izkazalo prav nasprotno. Izjema so bile situacije, ki jih imenujem »samosabotaže«, ko sem recimo deloval proti sebi oziroma natančneje, ko so me zavedli moji notranji filtri, vpliv okolja ali lastna omejujoča in zmotna prepričanja. Skratka, moja pot do razumevanja in vrednotenja intuicije v splošnem kot tudi v podjetništvu je bila postopna, polna lastnih preizkusov in napak, a vedno znova potrjena s praktičnimi uspehi, ki so dokazali njeno neprecenljivo vrednost.«

Ivan Erenda:

»Da sem prvič zavestno in načrtno začel razmišljati in kasneje raziskovati intuicijo je botroval naključni pogovor s priznanim teniškim trenerjem Zoranom Krajncem. Spomnim se, da sva se pogovarjala o tem s čim se trenutno ukvarjam in katere bivše funkcije sem opravljal kot neke vrste krizni manager. Potem pa me je čisto direktno vprašal:»In ti ko nekam prideš na novo, veš kaj moraš narediti?« Nekaj sem mu mrmraje uspel odgovoriti nazaj, vendar od tistega trenutka dalje me je gnalo vprašanje, kaj jaz to prav zaprav vem in na osnovi česa uspem delati napredke, ki pa so realno bili vedno doseženi, lahko bi rekel, da sem bil pri tem nadpovprečno uspešen. Začel sem brati in raziskovati ter precej hitro prišel do spoznanja, da se pri svojem delovanju relativno veliko opiram na  intuicijo. Od tistega trenutka dalje je moje zanimanje in znanje o intuiciji raslo iz dneva v dan, iz situacije v situacijo iz projekta v projekt,…«

Kako je vaša lastna intuicija vplivala na vašo poklicno pot?

Aleksej Metelko:

»Kot rečeno je bila intuicija moj spremljevalec skozi celotno poklicno življenje, še posebej pa se je njen vpliv pokazal v ključnih trenutkih odločanja. Ne glede nato, ali sem se soočal z odločitvami znotraj posamezne poslovne vloge ali pri prehodu na novo delovno mesto, je bilo občutje, da je čas za spremembo, vedno izrazito. Gre za zanimivo situacijo, ko kljub racionalni in logični analizi, ki kaže, da je vse v redu, globoko vsebi čutiš, da je čas za nov začetek. To je kot da notranji glas ve, kdaj je pravi čas za vstopna nov vlak življenjskih priložnosti. Moja pot je bila vedno usmerjena tako, da sem v določenem trenutku, v določeni življenjski fazi, prehodil pot, ki sem jo najbolj potreboval. Ta sposobnost intuicije, da nas vodi tudi takrat, ko morda sami ne vidimo celotne slike, je neprecenljiva. Omogočila mi je, da sem sledil poti, ki je bila za mene najboljša, kar je vresnici največje darilo, ki ga intuicija lahko ponudi.«

Ivan Erenda:

»Ljudje imamo v resnici ogromno opraviti z intuicijo, morda bi bilo bolje reči, da ima intuicija ogromno opraviti z nami. Neglede na to kdo smo, iz kod izviramo, kaj znamo in kaj počnemo je intuicija nerazdružljivo stkana z našimi občutki, mislimi in percepcijo tega karse nam dogaja ter kako na vse to odreagiramo. Vsakdo, ki se intuicijo loti ozavestiti in naredi dobro retrospekcijo svojih ključnih življenjskih dogodkov in vsega pomembnega v zvezi s temi dogodki, pride do spoznanja, da je intuicija dodobra kreirala njegovo osebno ali poklicno pot – včasih na način, da smo intuiciji sledili, pogosto pa žal tudi s tem, ker ji nismo sledili.«

Kako bi opredelili intuicijo v kontekstu podjetništva?

Ivan Erenda:

»V poslovnem svetu, kjer se moramo pogosto soočiti z neznanim, je intuicija pogosto kot rešilni jopič v razburkanem morju. Ko se zdi, da so možnosti neskončne in časteče kot pesek skozi prste, nam notranji glas – šesti čut, ponuja smerokaz. Ni časa za analizo vseh detajlov, za tehtanje vseh “za” in “proti”. Intuicija nam omogoča, da hitro precenimo situacijo, se osredotočimo na tisto, kar je resnično pomembno ter sprejmemo odločitve, ki so usklajene z našimi vrednotami in cilji. Intuicija ni magija, ampak izostren občutek, ki se brusi z izkušnjami. Kot izurjen mornar, ki čuti veter v laseh in valove pod palubo, znamo prebrati namige okolja, začutiti tok dogodkov in prepoznati priložnosti, ki jih drugi spregledajo. Intuicija nam odpira vrata v nepoznano, nam omogoča, da vidimo situacije iz novih, nepričakovanih perspektiv. To je kot blisk, ki osvetli pot skozi temo, in nam pokaže inovativne rešitve za izzive, ki se nam zdijo nepremostljivi. V svetu poslovanja, kjer so medosebni odnosi ključnega pomena, nam intuicija omogoča, da se povežemo z ljudmi nagloblji ravni. Prebijemo se skozi maske in pregrade ter razumemo njihove skrite motive, želje in strahove. To nam omogoča, da gradimo močna, zaupanja vredna partnerstva, ki so osnova za uspešno sodelovanje in doseganje skupnih ciljev. Intuicija ni le orodje za preživetje v nepredvidljivih vodah poslovnega sveta, ampak je tudi ključ do odklepanja naše ustvarjalnosti. Omogoča nam, da se osvobodimo ustaljenih okvirov razmišljanja in odpremo um za nove ideje, koncepte in priložnosti, ki bi sicer ostale skrite v senci ustaljenih poti.«

Katere so najpogostejše zmote o intuiciji med podjetniki oziroma ?

Aleksej Metelko:

»V pogovorih z različnimi podjetniki opažam, da tisti, ki se še niso poglobili v raziskovanje in razumevanje tega svojega notranjega kompasa, pogosto nasedajo trem glavnim zmotnim prepričanjem o intuiciji. Prvo je dojemanje intuicije kot nečesa tako mističnega, da je že neresnično ali povedano po domače, da je nek »čira čira« oz. »lari fari«. Drugo zmotno prepričanje je, da ljudi delimo na racionalne in intuitivne, kar implicira, da medtema dvema načinoma mišljenja ni prepleta ali sinergije. Tretje razširjeno zmotno prepričanje pa je, da so ženske po naravi bolj intuitivne od moških.«

»V knjigi Intuition and Success, ki sva jo napisala z Ivanom, sva s konkretnimi primeri ovrgla ta zmotna prepričanja o intuiciji. Res je, da je intuicija zaradi svoje subtilne narave težje merljiva in dokazljiva v tradicionalnem znanstvenem smislu, vendar obstajajo znanstvene študije, ki brez dvoma potrjujejo obstoj intuicije kot izreden, pogosto pa tudi spregledan človeški čut. Ena izmed takšnih študij, objavljenih v Psychology Today, je z uporabo dveh kupčkov kart raziskovala, kako ljudje intuitivno sprejemajo odločitve za maksimiziranje dobička. Testiranci so, ne da bi se zavedali prave narave eksperimenta, nezavedno začeli favorizirati boljši komplet kart – tistega z manjšimi dobitki in izgubami – že po deseti potegnjeni karti. Fascinantno je tudi dejstvo, ki so ga zaznali aparati, dlani testirancev so se namreč rahlo potile vsakič, ko so posegali po slabšem kompletu in to že od desete karte dalje. Toda testiranci so se zavestno začeli zavedati, da obstaja določena razlika med 6kompletoma šele po petdeseti karti in potrebnih je bilo še dodatnih tridesetih potegov kart, daso znali to razliko tudi pojasniti. Študija lepo ilustrira kako intuicija lahko vpliva na naše odločitve, še preden se tega zavedamo na zavestni ravni. Če kdo še vedno dvomi o obstoju intuicije, naj sej vpraša ali verjame v ljubezen – še eno težko merljivo, a univerzalno priznano človeško izkušnjo. Kot ljubezen, tudi intuicija obstaja in deluje na načine, ki jih morda ne moremo vedno racionalno pojasniti, a so nedvomno resnični in vplivajo na naše življenje.«

»Prepričanje, da smo ljudje bodisi racionalni bodisi intuitivno megli širšo sliko človeške kompleksnosti. Čeprav drži, da ima vsak posameznik nagnjenje k prevladujoči naravi, je potrebno razumeti, da svet, v katerem živimo, ni črno-bel; je poln neskončnih odtenkov, podobno kot nebo, ki nikoli ni enake barve, ali prostor, ki omogoča gibanje v neomejeno število smeri, ne le v osnovne tri dimenzije.«

»Zadevo si morda lažje predstavljamo, če poznamo koncept Jin-Jang, ki simbolizira na videz nasprotujoče si, a v resnici dopolnjujoče se sile narave. Te sile niso nikoli statične ali popolnoma ločene; vedno obstajajo v dinamičnem, vzajemnem dopolnjevanju in oplajanju. Gre za dopolnjujoči si nasprotji, ki skupaj tvorita harmonično celoto, tako kot človeška sposobnost združuje racionalno in intuitivno delovanje. Izjemno racionalna oseba ima lahko tudi globoko intuitivne vpoglede, medtem ko se lahko oseba, ki jo vodi intuicija, odloči na podlagi temeljite racionalne analize. Najuspešnejši posamezniki, zlasti v podjetništvu, so tisti,ki so mojstri v sprejemanju odločitev, ki temeljijo na uravnoteženi uporabi tako intuicije kot analitičnega razmišljanja. Italijanski mogotec Ricardo Illy, predsednik grupe Illy (Illy Caffee je

samo ena izmed blagovnih znamk, ki jih obvladuje) nama je na primer zaupal, da je v grobem 50 odstotkov njegovih odločitev intuitivnih in 50 odstotkov racionalnih. Skozi raziskovanje koncepta dualnosti in dinamičnega ravnovesja med različnimi silami, prihajamo do razumevanja, da so vsi aspekti našega vesolja – hladno in toplo, svetlo in temno – zgolj manifestacije dveh skrajnosti iste realnosti, dva konca ene in iste palice, ampak to morda že presega okvire tega pogovora. Morda ob drugi priložnosti.«

»Še najpogostejša zmota pa je, da so ženske bolj intuitivne od moških. Z Ivanom sva kot soavtorja (skupaj s še dvema avtorjema), objavila zanimivo znanstveno študijo pri SpringerLink-u, enemu vodilnih znanstvenih založnikov na svetu in v okviru katere nismo ugotovili pomembne statistične razlike v intuiciji med spoloma. Skozi nadaljnje raziskave smo opazili, da so ženske morda naravno bolj odprte za priznavanje in sprejemanje intuicije kot posebnega čuta in so prav tako bolj nagnjene k temu, da o svojih intuitivnih izkušnjah govorijo več kot moški. Tako moški kot ženske imajo enake zmožnosti za razvoj in uporabo intuicije v svojem profesionalnem in osebnem življenju, vključno z vodenjem podjetij.«

Ali lahko delite kakšen praktičen primer, kjer je intuicija igrala ključno vlogo pri poslovnem odločanju?

Aleksej Metelko:

»Seveda, takšnih primerov je veliko. Lahko izpostavim osebno izkušnjo, ko sem se kot direktor prodaje želel udeležiti enega pomembnejših sejmov letalske industrije v Parizu in v okviru katerega so bili organizirani tudi vnaprej dogovorjeni hitri sestanki med glavnimi akterji na trgu ter potencialnimi poslovnimi partnerji. Spominjam se precepa v katerem sem se znašel, ko sem ugotovil, da nihče izmed teh velikih igralcev ni potrdil sestanka z nami, strošek udeležbe pa je bil izjemno visok. Resno sem razmišljal, da bi odpovedal celotno zadevo potem pa sem tekom pogovora z lastnikom našega podjetja doživel »aha« moment. Ob misli na to, da bi morda vseeno šli na dogodek sem začutil nekakšen izbruh samozavesti in pomirjenosti. V tistem trenutku sem vedel, da bo vse v najlepšem redu. In res, ko je zazvonil zvonec, ki je označeval začetek prvega sestanka in koso se ljudje posedli za mize, sem opazil, da nekaj oseb ni imelo sogovornika. Z duhovitim nagovorom sem pristopil k enemu od njih. Po krajšem neformalnem pogovoru, me je vprašalo naši dejavnosti in prišlo je mojih pet minut. Navdušen mi je izročil vizitko na kateri je pod njegovim imenom pisalo – direktor nabave, Turkish Airlines.«

Kako intuicija vpliva na uspeh v poslovnem svetu?

Ivan Erenda:

»Intuicija po mojem mnenju igra izjemno pomembno vlogo pri uspehu v poslovnem svetu. Omogoča nam hitro sprejemanje odločitev, prepoznavanje novih priložnosti in gradnjo močnih odnosov. Zanimiv primer vpliva intuicije na uspeh je zgodba Ingvara Kamprada, ustanovitelja Ikee. Kamprad je bil znan po svoji intuiciji in pogosto se je zanašal na svoj “občutek v trebuhu”, da bi sprejemal ključne odločitve. Na primer, ko je bil mlad, se je odločil, da bo prodajal pohištvo po pošti. Ta odločitev je bila v nasprotju zo bičajno prakso v tistem času, vendar se je Kamprad zanašal na svojo intuicijo, ki mu je govorila, da je to prava stvar. Njegova odločitev se je izkazala za pravilno in Ikea je postala eno najuspešnejših pohištvenih podjetij na svetu. Reed Hastings, soustanovitelj in izvršni direktor Netflixa, je prav tako znan po svoji uporabi intuicije pri sprejemanju ključnih odločitev za podjetje. V intervjuju za Harvard Business Review je Hastings dejal, da se pri sprejemanju odločitev pogosto zanaša na svojo “intuicijo” in da verjame, da je to ena njegovih največjih moči. Eden od primerov, kako je Hastingsova intuicija vplivala na uspeh Netflixa, je odločitev za prehod podjetja iz modela izposoje DVD-jev na model pretakanja videa. Ta odločitev je bila v nasprotju z običajno prakso v tistem času, vendar je Hastings verjel, da je to prava potza prihodnost podjetja. Njegova intuicija se je izkazala za pravilno in Netflix je postal vodilni ponudnik storitev pretakanja videa na svetu. Takšnih anekdot iz poslovnega sveta je vedno več, kar je prav gotovo pokazatelj, da intuicija postaja ena izmed ključnih kompetenc dobrega in uspešnega podjetnika.«

Ali obstajajo raziskave ali študije, ki podpirajo idejo o intuiciji kot ključnem elementu uspeha?

Ivan Erenda:

»Obstaja vedno več raziskav, ki kažejo, da intuicija igra pomembno vlogo pri uspehu. Študija Rosemary Zaltman (2008) preučuje vodje v različnih panogah in izsledki so, da so tisti, ki so bili bolj intuitivni, bili bolj uspešni. Avtorica ugotavlja je, da so bili ti vodje boljši pri prepoznavanju novih priložnosti, graditvi močnih odnosov in ustvarjanju inovativnih rešitev problemov. Študija Michaela Freemana (2014) preučuje vlagatelje in ugotavlja, da so tisti, ki so bili bolj intuitivni, dosegli boljše donose svojih naložb. Intuitivni vlagatelji so bili boljši pri prepoznavanju podcenjenih delnic in izogibanju precenjenim delnicam. Študija Garyja Kleina (1998) se je ukvarjala s preučevanjem delovanja gasilskih poveljnikov. Klein je ugotovil, da so tisti poveljniki, ki so bili bolj intuitivni, sprejemali boljše odločitve v kriznih situacijah. Ugotovil je, da so se ti poveljniki pogosto zanašali na “občutek v trebuhu”, da bi se odločili, kako ukrepati, in da so bili ti občutki pogosto natančni. Te študije in mnoge druge kažejo, da intuicija ni le “šesti čut”, ampak je lahko dragoceno orodje za sprejemanje odločitev, gradnjo odnosov in doseganje uspeha na najrazličnejših področjih. Poleg teh raziskav obstaja tudi veliko anekdotičnih dokazov, ki podpirajo idejo o vplivu intuicije na uspeh. Na primer, mnogi svetovno znani in uspešni posamezniki so poročali, da so se pri sprejemanju ključnih odločitev pogosto zanašali na svojo intuicijo. Mnogi primeri takšnih pričevanj so opisani v najini knjigi »Intuition And Success«.«

Kako naj podjetniki uravnotežijo racionalno analizo in intuicijo pri odločanju?

Aleksej Metelko:

»Odgovor je zelo enostaven. Na Apolonovem templju v grškem Delfiju je kratek a zelo poveden napis, ki še danes nagovarja obiskovalce znamenitega preročišča –Nosce te Ipsum, torej, spoznaj samega sebe. Podjetnik mora razumeti svoja prepričanja, sistem vrednot, navade,… Spoznavanje samega sebe omogoča boljše prepoznavanje intuicije in razlikovanje med pristnim intuitivnim prebliskom in odzivom, ki izhaja izpod zavestnega avtopilota. V enačbo odločanju je smiselno upoštevati ne le zunanje dejavnike, kot so znanje, izkušnje, dokazi in logika, ampak tudi notranje občutke, vključno s fizičnimi reakcijami, ki se lahko pojavijo. Priporočam vodenje »intuitivnega dnevnika«, kjer podjetniki beležijo svoje odločitve in opazujejo rezultate, ki izhajajo iz teh odločitev. S časoma se bo izrisala jasna slika o tem, kako intuitivno in kako racionalno sprejete odločitve vplivajo na uspeh. Tako se lahko podjetniki naučijo, kako najbolje izkoristiti svojo intuicijo skupaj z racionalno analizo, kar je ključno za sprejemanje uravnoteženih in uspešnih poslovnih odločitev.«

Kateri so vaši nasveti za podjetnike, ki želijo razviti svojo intuicijo?

Aleksej Metelko:

»Za podjetnike, ki si želijo razviti svojo intuicijo, je ključno spoznati, da jepot do intuicije edinstvena za vsakega posameznika. Ta proces je podoben fizični vadbi: rednost in sistematičnost pripeljeta do cilja. Razvijanje intuicije zahteva prakso in prisotnost. Obstajajo številni načini za krepitev intuicije, a pomembno je začeti z odpravljanjem njenih zaviralcev: ego, strah, stres, informacijska zasičenost in rutina.«

»Ego igra pomembno vlogo pri varovanju naše identitete in nas motivira k premikanju naprej, hkrati pa nas ščiti pred nevarnostmi. Kljub temu obstaja tveganje, da nas ego lahko potisne vpast egoizma, kjer postanemo preveč osredotočeni na lastno korist. Zdravilo za to stanje je sočutje. Učinek, ki ga ima sočutje na egoizem je podobno temu, ko v popolnoma temni sobi prižgemo luč.«

»Strah je eden od ključnih zaviralcev intuicije, a pomembno je razumeti, da je strah pogosto stvar izbire. Zakaj bi se, na primer, dva dni pred javnim nastopom že vnaprej predajali strahu in nepotrebno trpeli? Strah se izkaže za upravičenega šele, ko stopimo pred občinstvo. Soočenje s strahom je najučinkovitejši način za njegovo premagovanje. Kot je dejal Krištof Kolumb, moramo za prečkanje oceanov biti pripravljeni izgubiti pogled na obalo.«

»Stres lahko učinkovito obvladujemo z različnimi tehnikami sproščanja. Posebej učinkovita in meni zelo draga je dihalna tehnika 4×4, ki jo uporabljajo tudi ameriški marinci: vdihujemo skozi nos štiri sekunde, zadržimo dih štiri sekunde, izdihujemo štiri sekunde in nato ponovno zadržimo dih štiri sekunde. Ta cikel ponavljamo nekaj minut. Poleg tega nam lahko pomaga vizualizacija, ko si predstavljamo, da smo v okolju, ki nas osrečuje, ter raztezanje za sprostitev mišic. Za splošno zmanjševanje stresa so koristne tudi meditacija, fizična aktivnost, sprehodi, kopeli, masaže in recimo glasba.«

»Vsak dan se po naših mislih pretaka od 12.000 do 60.000 misli, pri čemer je 95% teh misli ponavljajočih se in 80% negativnih. Preostali miselni prostor pogosto zapolnijo različni motilci, kar nas pusti prenasičene z nepotrebnimi informacijami. Ključ do rešitve je v abstinenčnem pristopu: omejitev gledanja televizije, odložitev telefona ne »e-polico«, ter iskanje miru in tišine v naravi.«

»Kako pa se soočiti z rutino? Enostavno, ključno je vzpostaviti nove vzorce vedenja. Začnite z majhnimi spremembami, kot so umivanje zob z nasprotno roko, spreminjanje vrstnega reda pri oblačenju ali izbira drugačne poti na delo. Ko osvojite te manjše spremembe, se lotite večjih prilagoditev svojih navad. Dejavnosti kot so igranje glasbenih inštrumentov, učenje novih jezikov, ustvarjalno izražanje, risanje ali ples ne le presekajo monotonijo vsakdana, temveč tudi spodbujajo in dajejo vzgon krilom naše intuicije.«

Kakšno vlogo vidite za intuicijo v prihodnosti podjetništva?

Ivan Erenda:

»V prihodnosti podjetništva bo intuicija igrala še pomembnejšo vlogo kot jo igra danes. Poslovni svet se namreč spreminja vedno hitreje in s tem postaja še bolj nepredvidljiv in negotov. V takšnem okolju bodo podjetniki, ki se lahko zanesejo na svojo intuicijo, da jim bo pomagala pri sprejemanju hitrih in učinkovitih odločitev, imeli veliko prednost pred tistimi, ki se zanašajo zgolj na podatke in analize. Poleg tega bo v prihodnosti še pomembnejše graditi močne odnose s strankami, sodelavci in partnerji. Intuicija lahko podjetnikom pomaga pri povezovanju z drugimi na globlji ravni in razumevanju njihovih potreb in motivacij. To bo bistveno za gradnjo zaupanja in ustvarjanje trajno uspešnih odnosov.«

Ali tehnologija in umetna inteligenca spreminjata vlogo intuicije v poslovnem svetu?

Aleksej Metelko:

»Zelo dobro vprašanje. V obdobju, ko umetna inteligenca doživlja eksponentno rast, postaja razumevanje vloge intuicije še toliko bolj ključno in ne samo za za poslovni svet temveč tudi za družbo kot takšno in nenazadnje človeštvo in njegovo prihodnost. Z Ivanom sva današnjo problematiko predvidela že pred leti in v knjigi Intuitionand Success o njej zapisala tako: »Intuicija je najboljši možni odgovor na potencialne grožnje umetne inteligence, tako z vidika procesa izgradnje AGI (splošne umetne inteligence) kot tudi z vidika tekmovanja z njo. Verjameva, da bo v daljni prihodnosti intuicija morda edina sposobnost ali zmožnost, ki bo ostala ljudem. Edinstvenost intuicije je tista, ki bo po najinem mnenju omogočila, da intuicija ostane edina kompetenca, ki se je AGI ne bo mogel nikoli »naučiti«. AGI se ne bo nikoli mogel povezati z »intuicijo«, saj le ta predstavlja povezavo z višjo ravnijo resničnosti, ki je zunaj dosega katerega koli stroja.« Celotno zaključno poglavje najine druge knjige sva namenila obravnavi te problematike in predstavitvi koncepta, ki sva ga poimenovala Obdobje vzporedne agende. Ta koncept predvideva obdobje, ki bi trajalo vsaj eno generacijo, torej najmanj 25 let, v katerem bi se intuicija sistematično vključevala v svetovno človeško kulturo kot temeljni način življenja. V tem času bi ljudje na individualni in družbeni ravni lahko stkali globlje povezave sami s seboj in med seboj. Intuicija odpira vrata tudi v nefizično realnost, ki je še kako resnična.«

Skozi ta poglobljen intervju z dr. Ivanom Erendo in Aleksejem Metelkom smo se potopili v svet intuicije, raziskali njen pomen v poslovnem svetu in odkrili, kako ta skrivnostna, a močna sila nedvomno sooblikuje uspeh. Njune izkušnje in znanstvene študije, na katere se sklicujeta, poudarjajo, da je intuicija veliko več kot le nepojasnjeno notranje čustvo. Gre za pomembno sestavino pri sprejemanju odločitev. V podjetništvu se hkrati zavedamo dejstva, da napredka podjetja brez velike količine sprejetih odločitev enostavno ni mogoče pričakovati.

Kot so pokazali primeri iz realnega sveta, intuicija ni le dodatek k racionalnemu odločanju, ampak je bistvena za izgradnjo močnih odnosov, inovativno razmišljanje in učinkovito vodenje. Svet poslovanja, ki postaja vedno bolj kompleksen in nepredvidljiv, zahteva, da se podjetniki opirajo na svoj “šesti čut”, da ostanejo korak pred konkurenco in uspešno krmarijo skozi izzive s pomočjo hitrega in učinkovitega odločanja.

Pripravili: Marko Vukobrat, Razvojni center Novo mesto, d. o. o., in avtorja knjige »Intuition and Sucess«, dr. Ivan Erenda in Aleksej Metelko

Vas zanima več o članku ˝Intuicija – skrivno orožje uspešnih podjetnikov˝? Napišite nam vaše vprašanje ali vstopite v kontakt neposredno.

Članki, ki jih dostopate na tej spletni strani so bili pripravljeni na podlagi različnih virov, veljavnih v času priprave besedila. V primeru kasnejših sprememb zakonodaje, sodne ali upravne prakse avtorji in SPOT Svetovanje JV Slovenija ne odgovarjajo za ažurnost oziroma uskladitev besedila s kasnejšimi spremembami.

Povezava do spletne strani evropske kohezijske politike v Sloveniji: https://evropskasredstva.si